Systém manažérstva riadenia kvality
Systém riadenia kvality v dnešnej dobe nie je luxus, ale nevyhnutnosť pre zabezpečenie dlhodobej konkurencieschopnosti. Zavedenie systému riadenia kvality neznamená automaticky zlepšenie spoločnosti. Je to dlhodobý proces, ktorý by v konečnom dôsledku mal viesť k zlepšovaniu spokojnosti zákazníkov a zainteresovaných strán, efektívnosti, znižovaniu nákladov, redukcii rizík, zvyšovaniu produktivity práce, jasnému určeniu zodpovednosti a samozrejme v neposlednej rade, k zvyšovaniu kvality.
Vedenie Národného ústavu srdcových a cievnych chorôb, a.s., definovalo a dokumentovalo politiku, ciele, ako aj záväzky týkajúce sa kvality. Najvyššou úrovňou v hierarchii dokumentácie systému manažérstva kvality je príručka IMS. Ďalšie úrovne dokumentácie tvoria karty procesov, poriadky a smernice, metodické pokyny, postupy a záznamy.
Systém riadenia kvality v zmysle normy ISO 9001 je zavedený a certifikovaný od roku 2005.